MorenaAndMe

Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

MorenaAndMe<3

Av Alex Idling - 5 januari 2011 22:28

MorenaAndMe

  

Hejjsann, nu har jag skaffat en blogg som kommer handla om mej oh min häst Morena<3

Morena är ett sto född 1999 hon är rödbrun skäck oh inporterad från polen 2006 och kom till mig  sommaren 2008. Vi köpte henne av hästhandlaren Sven-inge oh vi har väl haft väldigt otur både jag och hon. Sommaren 2008 blev hon först sparkad oh blev halt pga de sen när hon var  frisk igen så skulle hon hoppa över hagen oh gjorde illa sig på ett stolp oh de blev en skada på 3 månader om jag inte minns fel. sen gick hon som ridskolehäst och fungerat väldigt bra förutom att hon inte är så glad på andra hästar jag red oh hopptränade henne under den tiden. Nu i våras gick hon i hagen oh trampade upp en spik igenom strålen oh upp i strålbenet en vecka innan vi skulle tävla våran första lokala tävling. Hon skadade sig i slutet på april oh i augusti-september började vi rida henne, det har fungerat mycket bra och nu har vi hoppat för första gången sen i april oh det gick skit bra hon var väldigt fin oh mycket gald frustade hela tiden ;-)

jag heter Alexandra Idling och fyller 15 nu i februari jag har ridit sen jag var 6-7 år men alltid tjatat på mina föräldrar om att börja rida när jag redan var 3 år. Jag har även en till häst som heter Baroya oh henne har vi haft sen jag var 8-9? år de var då min pappa träffade sin tjej Christina som äger bojjan.  Jag har inte tävlat så mycket eftersom jag inte haft någon häst oh tävlat men nu i sommras tävlade ja en storhäst som hette Sebastian i Surahammar oh i kungsör jag ramlade av i kungsör oh i sura så gick de skit bra i första klassen oh andra flög ja av oh byxerna sprack,hjälmen sprack, blåtira runt ena ögat, ryggproblem. efter den olykan fick jag åka in oh runtka ryggen men de hittade inget  men doktorn tyckte det var konstigt att jag inte brutit nacken så det var säkligen väldigt nära , men 3-4 månader senare  hade jag fortfarande ont så då fick vi en remiss till runtgen igen men hittade ingenting så nu har jag gått till sjukgymnast i 2 månader och fått övningar oh börjat på gym oh nu ¨är allt mycket bättre i början kunde jag inte ens gallopera på Morena för det gjorde ont i ryggen men nu är det bra oh nu ska jag och morena träna tills maj oh så får vi se om vi kanske hinner tävla då förhoppningsvis gör vi det :-)


Följ gärna våran blogg :-)


 
 
Mathilda Klasson

Mathilda Klasson

5 januari 2011 22:57

Hejsan bloggare! Vill bara påminna er om att det är frågestund hos en huuuge blogg! Läs inlägget för frågestunden innan ni frågar!

Ni har även chansen att vinna en header plus designhjälp! Skynda dig in till mig!
http://thildaw.tk

http://thildaw.tk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alex Idling - 2 februari 2011 20:16


 Hissa Oh Dissa ! <3     Hissa :   * Att våren är påväg ! (: * Att Morena är jätte fin ! (: * Jag fyller 15 snart ! (:     Dissa :   * Anna Anehiem ska sluta :/ * Plask väder :/ * Stort prov imöra :/          ...

Av Alex Idling - 2 februari 2011 18:55

Hejjsan ! <3   Idag kommer sessionen ut på morena om någon orkar läsa XD hahah jaa finns inte så mycket att säga sitter uppe hos mormor oh "pluggar" har redan pluggat i två timmar eller nått oh har väl kankse en timme till tills allt sitter...

Av Alex Idling - 31 januari 2011 17:17

Tjoobree(:   ingen session blev de idag heller men ni får den här om någon dag (: är med Hanna hemma hos Felix oh har tagit över datorn ! :)  ska upp oh rida Morena ikväll de blir nice ^^ hihi  mer kommer senare i kväll   Puss ;* <333 / Mo...

Av Alex Idling - 30 januari 2011 21:50


Sorry for bad update! Sessionen med Morena kommer ut någon dag här framöver! Jag bad en tjej om en session med morena, en tjej som kan prata me djur! :D  Igår hoppde jag med morena! Två stuts ett galoppsprång ett hopp ut! Allt på 60 cm :) Det g...

Av Alex Idling - 15 januari 2011 18:52


Tjena <3  har lite bråttom är bara uppe oh hämtar min väska hos mormor, i tisdags hade Hhjoty på lektion gick verkligen skit bra as nöjd! på onsdagen vilade jag och torsdagen klättrede ja med Bhjoty vi stötte på en älg inte bra hon blev skit räd...

Presentation

MorenaAndMe

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards